აღწერა

1. ჩატარების დრო 1. 11.2017 წ.

თემა: .შეხვედრა მოსწავლეებთან და მშობლებთან,  პროექტის გეგმის გაცნობა

მიზანი: მოსწავლეები  და მობლები  გაეცნონ თავისუფალი გაკვეთილების მიზანებს, მოსალოდნელ შედეგებსა და  სამოქმედო გეგმას. მათგან ფორმირდება გუნდები. დადგინდება შეხვედრის გრაფიკი.

გაკვეთილის მსვლელობა: მოსწავლეებს გავაცანი პროექტის მიზანი- ხელოვნების გაკვეთილების  საშუალებით ხელი შეეწყოს მონაწილეების ზოგადი განათლების დონის ამაღლებას. ვესაუბრე მათ მოსალოდნელ შედეგებზე, რომ ისინი აიმაღლებენ ზოგადი განათლების დონეს;  ისწავლიან ინფორმაციის საშუალებების გამოყენებას, საჭირო ინფორმაციის მოძიებისა და დამუშავებისათვის. მათ წარვუდგინე საათობრივად გაწერილი სამოქმედო გეგმა. მოხდა კურსის შესავალი გუნდების ფორმირება.


შედეგი: მოსწავლეები გაეცნენ თავისუფალი გაკვეთილების მიზანებს, მოსალოდნელ შედეგებსა და  სამოქმედო გეგმას. მათგან მოხდა კურსის შესავალი გუნდების ფორმირება. სულ პროექტში ჩაერთოა 10 მოსწავლე: . შევათანხმეთ შეხვედრის გრაფიკი (სამშაბათი  ოთხშაბათი და პარასკები).  



2. ჩატარების დრო: 3.11 2017 წ.
თემა: გუგლში მუშაობა, მასალის მოძიება.
მიზანი: მოსწავლეები  მოიძიებენ ინფორმაციას, ქართული არქიტექტურული ძეგლების შესახებ ინტერნეტის საშუალებით.
გაკვეთილის მსვლელობა: მოსწავლეებს  ინტერნეტის საშულებით მოვაძებნინე ინფორმაცია  „ქართული არქიტექტურული ძეგლების შესახებ“ რომელიც  დაეხმარებათ  დოკუმენტური ფილმის ნახვისას,  წარმოდგენა შექმნათ  ქართული არქიტექტურილი ძეგლების მნიშვნელობაზე
შედეგი:. მოსწავლეებმა გუგლის დახმარებით შეძლეს ინფორმაციის მოძიება და მზადყოფნა შემდეგი გაკვეთილისათვის.

3..ჩატარების დრო 8. 11.2017 წ.

თემა: ..დოკუმენტური ფილმის ნახვა
მიზანი: მოსწავლეებმა ნახონ დოკუმენტური ფილმი „წმინდა ექვთიმე“ (რევაზ თაბუკაშვილის დოკუმენტური ფილმი)და მოემზადონ  დისკუსიისთვის

გაკვეთილის მსვლელობა:  გონებრივი იერიშის მეთოდით თავი მოვუყარე მოსწავლეების ცოდნას ისტორიიდან ექვთიმე თაყაიშვილის სამშობლოს წინაშე დამსახურების შესახებ და  დაურიგე მათ წინასწარ მომზადებული საკითხავი მასალა ფოტოებით. მოსწავლეებმა ნახეს რევაზ თაბუკაშვილის დოკუმენტური ფილმი  ‘წმინდა ექვთიმე“  დასასრულს მათ შეაჯერეს ძველი და ახალი ცოდნა და იმსჯელეს, როგორ მოიქცეოდნენ მის ადგილზე; შეძლებდნენ თუ არა მის მსგავსად ამდენი სირთულის გადალახვას და სამშობლოს საგანძურის ხელუხლებლად შენარჩუნებას.
შედეგი: მოსწავლეებმა ნახეს დოკუმენტური ფილმი „წმინდა ექვთიმე“ 




4. ჩატარების დრო: 10.11 2017 წ.
თემა: დისკუსია ნანახზე..
მიზანი: მასწავლეებმა შეძლონ დისკუსიის წარმართვა  ნანახზე დისკუსიის წესების დაცვით, ერთმანეთის აზრების პატივისცემა და საერთო კონსესუსის მიღწევა.
გაკვეთილის მსვლელობა:  მოსწავლეებს ვაჩვენე რევაზ თაბუკაშვილის ფილმი „წმინდა ექვთიმე,“   ბავშვებში ინტერესი გამოიწვია ფილმის ჩვენებამ.  დისკუსიისათვის შეარჩიეს მათვიის ინტერესის შესაბამისი  თემა.
მოსწავლეებმა დისკუსიის დაწყებამდე შეიმუშავეს  ქცევის წესები,   (რომლებიც მოუსმენდნენ ერთმანეთს,  ყველას აზრს გაითვალისწინებდნენ არ გადაუხვევდნენ თემას) იმსჯელეს ქართული კულტურის მნიშვნელობაზე და მივიდნენ კონსისუსამმდე რომ თვითონაც და სხვებსაც მოუწოდონ ძველი კულტურული ძეგლების დაცვა- გადარჩენაზე, ამისათვის დაამზადებენ ბუკლეტებს და სოფლის მოსახლეობას დაურიგებენ.
შედეგი:. მოსწავლეებმა  გადაწყვეტილება მიიღეს გაუფრთხილდნენ და სხვებსაც მოუწოდონ თუ რა მნიშვნელობა აქვს კულტურულ ძეგლებს მომავლისათვის.




5. .ჩატარების დრო: 14 11. 2017 წ.
თემა: . .სლაიდ-შოუზე მუშაობა

მიზანი: მოსწავლეებმა მოიძიონ ინფორმაცია ბუკლეტის დასამზადებლად და გააკეთონ სლაიდები.


გაკვეთილის მსვლელობა: მოსწავლეები ინტერნეტის საშუალებით გუგლში იძიებენ ინფორმაციას-  ჩვენს კუთხესი არსებული ისტორიული ეგლების შესახებ. მოძიებული ინფორმაციიტ   აკეთებენ POWER POINT  -ში სლაიდ შოუს.


შედეგი: მოსწავლეებმა შექმნეს სლაიდ შოუ მოძიებულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით



6.ჩატარების დრო: 15.11.2017 წ.

თემა: მსჯელობა კუთხის ისტორიულ ძეგლთა შესახებ.

მიზანი: წინა გაკვეთილზე მოძიებული ინფორმაციის საფუძველზე პრეზენტაციის ჩატარება.

გაკვეთილის მსვლელობა: კლასის ორგანიზების შემდეგ მოსწავლეები დაივყეფ სამ ჯგუფად, თითოეული ჯგუფიდან ერთმა  გააკეთა პრეზენტაცია რომლიც შეთანხმებული იყვნენ ჯგუფთან  და საერთო მოსაზრებები გაუზიარეს ერთმანეთს კუთხის ისტორიულ ძეგლების შესახებ.

შედეგი:  მოსწავლეებმა იმსჯელეს კუთხის ისტორიულ ძეგლებზე, გაუზიარეს ერთმანეთს მოსაზრებები, რაც ძალზე საინტერესოდ წარიმართა







7.ჩატარების დრო: 17.11.2017 წ.

თემა: ჩანახატების გაკეთება

მიზანი: მოსწავლეებმა სოფელში არსებული ეკლესიის დათვალიერებისას გააკეთონ ჩანახატები.

გაკვეთილის მსვლელობა: მოსწავლეებმა მოინახულეს  ახალსოფლის და ზეღდულეთის  ტაძრები გააკეთეს ჩანახატები.

შედეგი: მოსწავლეებმა შეძლეს ჩანახატის გაკეთება.



8. ჩატარების დრო: 17.11.2017 წ.

თემა: მცირე ზომის ტექსტების შექმნა

მიზანი:  მოსწავლეებმა შეძლონ მცირე ტექსტების შექმნა მოძიებული ინფორმაციის საფუძველზე
გაკვეთილის  მსვლელოა:  მოსწავლეებს ,,გონებრივი იერიშის“ მეთოდით გავახსენე, თუ რა გამოცდილება აქვთ მცირე ზომის ტექსტების შექმნას. აქტიური ლექციის მსვლელობისას მათ განუმტკიცდათ ახალი და გაიაქტიურეს  წინარე ცოდნა მსჯელობის მეშვეობით.  განიხილეს და ზეპირი პრეზენტაციის სახით ერთმანეთს გაუზიარეს მნიშვნელოვანი ინფორმაცია მათთვის დასამუშავებლად მიცემულ საკითხზე.  ამის შემდეგ შესძლეს  მცირე ზომის ტექსტების შექმნა.
შედეგი: მოსწავლეებს უვითარდებათ კრიტიკული  აზროვნების უნარი.


9.ჩატარების დრო: 21.11.2017 წ.

თემა: საზედაო ასოებით ხატვა

მიზანი: მოსწავლეებს განუვითარდეთ საზედაო ასოების ხატვის უნარი
გაკვეთილის  მსვლელობა:
მოსწავლეებმა დაათვალიერეს საზედაო ასოებით შექმნილი ხელნაწერი წიგნები, ნანახის გათვალისწინებით  დაიწყეს ხელნაკეთი წიგნისთვის საზედაო ასოების ხატვა,  მოსწავლეების ინტერესი მეტად  სახალისო აღმოჩნდა.


შედეგი: მოსწავლეებიმა შესძლეს სხვადასხვა სახის საზედაო ასოების ხატვა.

10. ჩატარების დრო: 24.11.2017 წ.

თემა: რეკლამის შექმნა (ბუკლეტის დამზადება)

მიზანი:  მოსწავლეებმა შეძლონ ბუკლეტის დამზადება,

გაკვეთილის  მსვლელობა: მოსწავლეებს ვანახე ბუკლეთის შაბლონი მათ კი მოძიებული ქონდათ ინფორმაცია ჩვენს სოფელში არსებული ისტორიული ძეგლების შესახებ,  დახმარებით დაამზადეს ბუკლეტები, რომელიც რეკლამის სახისა იყო
შედეგი: მოსწავლეებმა დაამზადეს ბუკლეტი, ყოველივე ამან განუვითარათ შემოქმედების უნარი.






11 .ჩატარების დრო: 28.11.2017 წ.

თემა: .სოფლის მაცხოვრელებისათვის  შეხვედრისათვის ინტერვიუს მომზადება

მიზანი: მოსწავლეებს განუვითარდეთ კომუნიკაციის უნარი.

გაკვეთილის მსვლელობა: მოსწავლეებმა  ჩამოაყალიბეს ინტერვიუსთვის მოსამზადებელი კითხვები, წყვილებში მუშაობდნენ კითხვების დასმაზე და საპასუხო კითხვების მისაღებად ემზადებოდნენ

შედეგი: მოსწავლეებს განუვითარდათ კომუნიკაციისა და სოციალური უნარები.

12. ჩატარების დრო: 29.11.2017 წ.

თემა: შეხვედრა და მასტერკლასი

მიზანი: მოსწავლეებმა შეძლონ სუციუმთან ინტეგრაცია.

გაკვეთილის მსვლელობა: მოსწავლეები შეხვდნენ სოფლის უხუცესებს და მომზადებული კითხვების საფუძველზე აიღეს ინტერვიუები სოფელში არსებული ისტორიული ძეგლების ისტორიის შესახებ. შეხვედრისას მეწყვილე ასრულებდა გადამღების როლს.

შედეგი: ინტერვიუ კარგად დასრულდა მოსწავლეებმა მიიღეს ინფორმაია არსებულ კითხვებზე

13.ჩატარების დრო: 1.12.2017 წ.

თემა: კალიგრამით  ხატვა
მიზანი: მოსწავლეებს განუვითარდეთ კალიგრამის ხატვის უნარი

გაკვეთილის მსვლელობა: მოსწავლეებს გავაცანი კალიგრამის ტერმინი კალიგრამი — ლექსი, რომლის გრაფიკული წყობა ფურცელზე ქმნის ნახატის ფორმას. ეს უკანასკნელი ხშირ შემთხვევაში ტექსტის სიუჟეტთან არის დაკავშირებული, მაგრამ ზოგჯერ მისი საპირისპიროცაა. ტერმინი შემოიტანა გიიომ აპოლინერმა (ორი ტერმინის - "კალიგრაფია" და "იდეოგრამა" - შერწყმით) და მანვე განავითარა თავის შემოქმედებაში. ეტიმოლოგიურად ეს სიტყვა ნიშნავს "ლამაზ ნაწერს": ბერძნული ზედსართავი kali (ლამაზი) და არსებითი სახელი gramma (წერილობითი ნიშანი). ხშირად ამ ფორმას გრაფიკულ პოეზიადაც მოიხსენიებენ. ვაჩვენე ნიმუშები რის შედეგადაც შეძლეს კალიგრამის აღქმა და  დაიწყეს თვითონაც შეექმნათ ნახატის ფორმის გამოსახულება/
შედეგი: მოსწავლეებს განუვითარდათ კრიატიული აზროვნების უნარი






14.
ჩატარების დრო: 5.12.2017 წ.

თემა: არჩეული მიმართულებით მოსწავლეთა უნარების ეტაპობრივი განვითარება

მიზანი: შემოქმედებითი უნარის განვითარება

გაკვეთილის მსვლელობა: ამ გაკვეთილზე მოსწავლეების მუშაობა ძირითადათ ჯგუფური ხასიათისაიყო.მოსწავლეებმა ჯგუფებში იმუშავეს საზედაო ასოების ხატვაზე, კალიგრამებით ხატვა სადაც ასევე ინტერნეტზე. შესრულდა ჩვენს ხეობაში არსებული ისტორიული ძეგლების სახელწოდებების დასაწყისი ასოების ნახატებისა ზედაოასოების სახით, მეორეჯგუფმაკალიგრამებითხატაიმავეძეგლებისსურათები,ხოლომესამეჯგუფმაიმუშავაინტერნეტზე-დაიწყოსლაიდ-შოუსაწყობა, მოძიებულიიფორმაციულიტექსტებისშეტანადაასევეფოტოაპარატითგადაღებულიძეგლებისსურათებისდატანასლაიდებზე.გაკვეთილზემუშაობაინტენსიურიტემპითადადიდიინტერესითწარიმართა.

15. ჩატარების დრო: 6.12.2017 წ.

თემა: ხელოვნებაცნობილი ქანდაკებები და ფერწერული ტილოები

მიზანი: 
მოსწავლეები  გაეცნობიან ცნობილი ქანდაკებების და ფერწერული ტილოების ისტორიას. ნახავენ მათ ამსახველ ვიზუალურ მასალას. განიმტკიცებენ ახალ და გაააქტიურებენ წინარე ცოდნას მსჯელობის  და ჯგუფური მუშაობის მეშვეობით.

გაკვეთილის მსვლელობა: მოსწავლეებს ,,გონებრივი იერიშის“ მეთოდით გავახსენე, თუ რა იციან ცნობილი ქანდაკებებისა და ფერწერული ტილოებისა და მათი ავტორების შესახებ; ისინი ნახავენ დოკუმენტურ ფილმს ცნობილი ხელოვნების ნიმუშების შესახებ. აქტიური ლექციის მსვლელობისას მათ განუმტკიცდებათ ახალი და გაიაქტიურებენ წინარე ცოდნას მსჯელობის მეშვეობით.  ინტერნეტში ჩართული კომპიუტერის მეშვეობით, მოიძიებენ, ამობეჭდავენ, განიხილავენ და ზეპირი პრეზენტაციის სახით ერთმანეთს გაუზიარებენ მნიშვნელოვან ინფორმაციას მათთვის დასამუშავებლად მიცემულ საკითხზე. 


შედეგი: მოსწავლეები გაეცნენ ქანდაკებების და ფერწერული ტილოების ისტორიას. ნახეს მათი ამსახველი ვიზუალური მასალა. განიმტკიცეს ახალი და გაააქტიურეს წინა


16. ჩატარების დრო: 8.12.2017 წ.

თემა: საუკეთესო ნამუშევრების გამოფენა
მიზანი: მოსწავლეებს განუვითარდეთ პრეზენტაციის უნარი
გაკვეთილის მსვლელობა: მოსწავლეებმა შექმნეს რამოდენიმე ნახატი და საუკეთესო გამოიტანეს გამოფენისთვის, სადაც ისინი ასრულებდნენ გიდის როლს და მოუტხრობდნენ თანაკლასელებს მათ შემოქმედებაზე
შედეგი: მოსწავლეებმა შესძლეს გიდის როლის მორგება, შეძლეს კომუნიკაციის განვითარება.


17.ჩატარების დრო:  12.12.2017 წ.

თემა: მუშაობა ხელნაწერი დანახატი წიგნის შესაქმნელად
მიზანი: მოსწავლეებს განუვითარდეს ხელნაკეთი ნივთების დამზადება
გაკვეთილის მსვლელობა:  მოსწავლეებმა დაიწყეს მზადება ხელნაკეთი წიგნების შესაქმნელათ, ამისათვის დაიწყეს ჯერ შექმნა  ესკიზების და შემდეგ შეარჩიეს საუკეთესო და ისე დაასრულეს წიგნის შიდა ნაწილი.
შედეგი: მოსწავლეებმა დაამზადეს ხელნაკეთი წიგნი


18. ჩატარების დრო:  13.12.2017 წ.

თემა: წიგნის ყდაზე მუშაობა
მიზანი: მოსწავლეებს განუვითარდეთ  დეკორაციის უნარი
გაკვეთილის მსვლელობა: მოსწავლები ქმნიან ორნამენტულ დეკორაციებს  და საუკეთესოს არჩევენ და ამკობენ წიგნის ყდას აპლიკაციის ხერხით.

შედეგი: მოსწავლეემა შეძლეს ორნამენტული დეკორაციების შექმნა


 19. ჩატარების დრო:  15.12.2017 წ.

თემა: შეხვედრა შემაჯამებლი გაკვეთილის   წინ.
გეგმა: ინსტრუქციების გაცნობა და განვლილი მასალის გამეორება კითხვა-პასუხის რეჟიმში


გაკვეთილის მსვლელობა: მასწავლებელმა  გონებრივი იერიშის მეთოდით თავი მოუყარა მოსწავლეების ცოდნას ინტელექტუალურ-შემეცნებითი  შესწავლილი თემების შესახებ. მათ გამოყეს მნიშვნელოვანი საკითხები და კითხვა-პასუხის რეჟიმში გადაამოწმეს თავიანთი ცოდნა. ჩაერთო ყველა მოსწავლე. დასასრულს მათ გაიხსენეს მათთვის ყველაზე საინტერესო და დასამახსოვრებელი თემები.

სასარგებლო ბმული:
 ინტელექტუალურ-შემეცნებითი თავისუფალიგაკვეთილების II ეტაპის საკითხავი მასალა




20.ჩატარების დრო: 20.12.2017 წ.

თემა: შემაჯამებელი გაკვეთილი


გაკვეთილის მსვლელობა: მასწავლებელმა მოსწავლეებს გააცნო ტესტზე მუშაობის ინსტრუქცია და დაარიგა ტესტები. მოსწავლეებს აკვირდებოდნე დამკვირვებლები. მუშაობა მიმდინარეობდა მშვიდ რეჟიმში. ცოდნა შემოწმდა ინტელექტუალურ-შემეცნებითი პროექტის II ეტაპზე შესწავლილი თემების ცოდნა შემოსახაზი ტესტებით.გამოვლინდა სამი გამარჯვებული: I ადგილზე გავიდა მარიამ ცერცვაძე, 
 II ადგილზე-ანი ბერიანიძე და III ადგილზე ციცი ბერიანიძე გამარჯვებულებს გადაეცათ სერთიფიკატები და პრიზები.
  I ადგილზე გასულ კონკურსანტს გადაეცა ბლოკნოტები.  გამჭვირვალობისათვის ნამუშევრები ქულებით, მონიტორინგის მიზნით, დაურიგდა ყველა კონკურსანტს. 

სასარგებლო ბმულები: https://www.youtube.com/watch?v=S6WQBXjGUNY




Comments

Popular posts from this blog

მეთვრამეტე დღე

მეცამეტე დღე