სილაბუსი

სასწავლო საგნის დასახელება -სახვითი და გამოყენებითი  ხელოვნება.

ხელოვნების მასწავლებელი : დ. ჯავახიშვილი
სასწავლო კურსის სწავლების ხანგრძლივობა - ორი თვე
ზოგადი აღწერა: ხელოვნების შესწავლა საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს, საფუძველი   ჩაუყაროს არა მარტო მოსწავლის ესთეთიკურ აღზრდას, არამედ  იმ  უნარ-ჩვევების განვითარებას, რომელიც აუცილებელია ამ ასაკის  ბავშვებისათვის. მაგ: „ხელის მოტორიკა, მეტყველება, საკუთარი აზრიი   გამოხატვა, ანალიზის შეფასების უნარი და ა.შ. აქედან გამომდინარე ხელოვნების სწავლება ხელს შეუწყობს მოსწავლეს შეძლოს არა მარტო  ხატვა, ძერწვა, აპლიკაციის გაკეთება, აგრეთვე ხელოვნების ნიმუშებიი  და საკუთარ ნამუშევრებზე თავის შთაბეჭდილებების გადმოცემა,  წარმოქმნილი პრობლემების გადაწყვეტა
         საბაზო საფეხური- (VII –VIII კლ) –  პრაქტიკული უნარ-ჩვევების და იდეების გამოხატვა   ხელოვნებაში. ამ მიმართულების ფარგლებში მოსწავლეები იძენენ  პრაქტიკულ უნარ-ჩვევებს, ეცნობიან და ეუფლებიან სახვითი  და გამოყენებითი ხელოვნების ელემენტებს, პრინციპებს, გამომსახველობით ხერხებს, სხვადასხვა ტექნიკას, მასალას, იარაღსა და პროცედურებს. მოსწავლეები ავვითარებენ სხვადასხვა მოტივის ზეგავლენით წარმოშობილი  იდეებისა  და ჩანაფიქრის ხორცშესხმის უნარს, რისთვისაც იყენებენ   წარმოსახვას, ემოციებს, დაკვირვების უნარს, მასალისადმი შემოქმედებით მიდგომასა და სწავლის პროცესში მიღებულ ცოდნას.

  
                                           მიზანები და ამოცანები
საგნის სწავლების მიზანი : -ხელოვნების სწავლების მიზანია მოსწავლეს განუვითარდეს კრიტიკული აზროვნება, შემოქმედებითი აზროვნება,სამოქალაქო ცნობიერება, კომუნიკაციის უნარი,კვლევა-ძიების უნარი,თვითშეფასებისა და საკუთარი სასწავლო საქმიანობის წარმართვისუნარი.
საგნის სწავლების ამოცანები : -მოსწავლეებს უყვარდეთ ხელოვნება, შეძლონ მხატვრული  ნაწარმოების შეფასება, გამოუმუშავდეთ პრაქტიკული უნარ-ჩვევები და ჩამოუყალიბდეთ შემოქმედებითი ხედვა.
სახვითი ხელოვნების ძირითადი ელემენტები და პრინციპები : - ხაზი (წვრილი, სქელი,  კონტური, ტეხილი, წყვეტილი, ტალღოვანი), ფერი (ძირითადი,შედგენილი, ცივი, თბილი, ინტენსიური, ნახევარტონი, კონტრასტული) ფორმა, შუქ-ჩრდილი, ფაქტურა, მოცულობა, მთლიანობა, პროპორციები, სივრცე, ხედვის წერტილი, სიმეტრია, რიტმი, წონასწორობა, კონტრასტი, დინამიკა, განწყობილების გადმოცემა ხაზის, ფერის სხვადასხვა მონასმის საშუ ალებით.
 მასალა და იარაღი :  ფანქარი,პასტელი, გუაში,აკვარელი, მუყაო, ძაფი, მაკრატელი, ფერადი ქარალდი, წებო. მარკერი, ფორმატი.
                                                      
                                                    რესურსი
 დამხმარე ლიტერატურა : - მხატვრობა. ინტერნეტი
        
            
                          თემატური გეგმა VII-VIIIკლასი
        თემის დასახელება
   სთ
 დაწყების დრო
 თარიღი
1
შეხვედრა მოსწავლეებთან და მშობლებთან და პროექტის გეგმის გაცნობა
    60  წთ
  14:30 სთ
1.      11. 2017
2
გუგლში მუშაობა, მასალის მოძიება.
    60  წთ
14:30 სთ
3.11.2017
3
დოკუმენტური ფილმის ნახვა
    60  წთ
14:30 სთ
8.11.2017
4
დისკუსია ნანახზე
    60  წთ
14:30 სთ
10.11.2017
5
სლაიდ-შოუზე მუშაობა
    60  წთ
14:30 სთ
14.11.2017
6
მსჯელობა კუთხის ისტორიულ ძეგლთა შესახებ
    60  წთ
14:30 სთ
15.11.2017
7
ჩანახატის გაკეთება
    60  წთ
14:30 სთ
17.11.2017
8
მცირე ზომის ტექსტების შექმნა
    60  წთ
14:30 სთ
21.11.2017
9
საზედაო ასოებით ხატვა
    60  წთ
14:30 სთ
22.11.2017
10
რეკლამის შექმნ
    60  წთ
14:30 სთ
24.11.2017
11
სოფლის მაცხოვრელებისათვის  შეხვედრისათვის ინტერვიუს მომზადება
    60  წთ
14:30 სთ
28.11.2017
12
შეხვედრა და მასტერკლასი
    60  წთ
14:30 სთ
29.11.2017
13
კალიგრამებით ხატვა
    60  წთ
14:30 სთ
1.12.2017
14
არჩეული მიმართულების შესაბამისად მოსწავლეთა უნარების ეტაპობრივი განვითარება
    60  წთ
14:30 სთ
5.12.2017
15
ხელოვნება- ცნობილი ქანდაკებები და ფერწერული ტილოები
    60  წთ
14:30 სთ
6.12.2017
16
საუკეთესო ნამუსევრების გამოფენა
    60  წთ
14:30 სთ
8.12.2017
17
მუშაობა ხელნაწერი  წიგნის შესაქმნელად
    60  წთ
14:30 სთ
12.12.2017
18
წიგნის ყდაზე მუშაობა
    60  წთ
14:30 სთ
13.12.2017
19
შეხვედრა შემაჯამებელი გაკვეთილის წინ.
    60  წთ
14:30 სთ
15.12.2017
20
შემაჯამებელი გაკვეთილი
    60  წთ
14:30 სთ
20.12.2017



Comments

Popular posts from this blog

მეთვრამეტე დღე

მეცამეტე დღე